Balmuir, tavoitteena lifestylebrändien kärkeen

Pattijoella pienenä tyttönä Heidi Jaara myin naapurin lapsille pihan leikkimökin ”kioskista” yksitellen karkkeja ostettuaan ensin kaupasta karkkipussin. Lapset ajalivat pitkin tuttuja katuja ja huutelivat kioskin olevan auki. Siinä luotiin Heidin bisnesajattelun siemen.

Ennen Balmuirin perustamista Heidi Jaara työskenteli kansainvälisissä tehtävissä nokialla. 10 vuotta 1 päivä myöhemmin, 2.8., Balmuir avasi lippulaivamyymälän Helsingin Pohjoisespalle, laatukauppojen ytimeen.  Pitkän ajan haave, oma liike Espalla, on nyt täyttynyt.

balmuir heidi

Heidi Jaara, Balmuirin perustaja

Kymmenen vuoden aikana yritys on kasvanut. Viisi vuotta sitten Heidin puoliso Juha tuli yrityksen palvelukseen autettuaan sitä ennen Heidiä iltaisin.

Meillä pohjoisessa kidmohair-huiveilla on käyttöä, mutta lämpimien maiden kuluttajia niillä ei valloiteta. Tarvitaan muitakin tuoteryhmiä, jos mielii ulkomaan markkinoille.

balmuir mohairit

Monet tuntevat Balmuirin kidmohairhuivit.

Huivien lisäksi merkillä on pipoja, hattuja, pyyhkeitä, lakanoita, sisustustuotteita, arkkuja jne. Eikä tämä pääty tähän. Tänä syksynä markkinoille tulevat ylelliset, huippulaatuiset puuvillasatiinilakanat ja oman luksuslaukkumallisto, jossa käytetään samaa norjalaista lampaan nahkaa kuin Chanelin tuotteissa.

 

Kyllähän Balmuir jo nyt on maailmalla, sillä sen tuotteita myydään 70 maassa, hienoissa putiikeissa ja laatutavarataloissa.

”Nyt tuntuu mahtavalta palata kotimaahan ja avata ensimmäinen Balmuir Brand Store. Seuraavaksi tavoitteenamme on jatkaa maailman valloitusta uudella Balmuir Brand Store -konseptilla”, paljasti Heidi Jaara Espan myymälän avajaisissa.

balmuir liike

Tärkeät arvot

Laatu, joustavuus, aitous, luotettavuus ja keskinäinen kunnioitus. Nämä ovat Balmuirin omistajien Heidi ja Juha Jaaran ja myös yrityksen arvot.

Heidi ja Juha kiittelevät henkilökuntaansa, jota on jo 35. Ilman hyvää porukkaa kasvu ei olisi ollut mahdollista. Heidi ja Juha haluavat tehdä henkilökunnan kanssa toisin kuin monessa isossa yrityksessä. Keskinäinen kunnioitus on tärkeää.

200 neliötä laatua

Espan myymälä on 200-neliöinen. Tuotteiden esillepano on houkuttelevan väljää. Tuotteet pakataan kauniisiin pakkauksiin ja kasseihin. Kaikesta huokuu arvostus asiakasta ja tuotetta kohtaan.

Vaikka liike näyttää hienolta, sinne voi piipahtaa vain katselemaan. Älä siis arkaile, vaan mene, tutustu mallistoihin ja ihastu.

Jos asiakas haluaa vaikkapa nahkalaukkuun monogrammin tai kylpytakkiin nimi- tai nimikirjanbrodeerauksen, nekin onnistuvat.

Minulla on monta Balmuir-huivia, erivärisiä ja -kokoisia. Ne ovat luottoasusteitani, joita olen käyttänyt paljon. Voin todeta, että hinta ja laatu ovat balanssissa. Nyt odotan innolla tulevaa laukkumallistoa. Ilman muuta käyn tutustumassa siihenkin. Jospa vaikka ostaisin uuden laukun ja laitattaisin siihen monogrammin.

Kaisa

 

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *