Kasvojooga tulee, oletko valmis?

Kansainväliset kaunottaret vannovat nyt kasvojoogan nimiin. Samoin tekevät myös luonnollisiin kasvohoitoihin uskovat kauneusgurut. Kasvojoogan luvataan kohottavan kasvoja, oikaisevan juonteita ja muuttavan ilmeen positiivisemmaksi. Kasvojooga myös rentouttaa, joten säännöllinen harjoittelu voi jopa vähentää hampaiden yönarskuttelua.

Uusi asiahan kasvojooga ei ole, mutta nyt se on taas suosittua. Alan kirjoja ilmestyy keväällä useampiakin. Me tartuimme uusimpaan.  Joogaohjaaja Päivi Salmiselta on juuri ilmestynyt Kasvojooga, opas luonnolliseen kasvojenkohotukseen -ekirja. Päivi poimi sieltä kokeiltavaksenne viisi ohjetta. Olen kokeillut niitä ja muutamia muita kirjan liikkeitä. Pakko myöntää, liikkeiden tekemisen jälkeen kasvot ovat rennommat ja rauhallisemmat.

Prom Queen: Kasvojen lämmitys
Liike harjoittaa silmien ympärillä olevia lihaksia ja toimii vastaliikkeenä usein huomaamatta tehtävälle kurtistelulle.

p4

Avaa suu kunnolla hymyyn ja silmät viattoman suuriksi. Näytä mahdollisimman paljon hampaita ja silmänvalkuaista. Otsa on sileä. Hymyile, kunnes silmäsi alkavat vettyä.

Tee tämä liike joka aamu ja aloitat päiväsi positiivisesti!

Pasuuna:  Silmien virkistys/näkötreeni

Katso peukaloasi kädenmitan päässä. Hengitä sisään ja tuo peukalo koskettamaan nenänpäätäsi. Hengitä ulos ja vie peukalo taas kauemmas. Älä irrota katsettasi peukalosta. Tee viisi kierrosta kummallakin kädellä.

Tee harjoitus aina, kun olet katsonut ruutua yhtämittaisesti tunnin ajan!

Väiski VemmelsääriJuonteet nenän ja suun välissä sekä posket
Poskien lihakset vahvistuvat tätä liikettä tehdessä nopeasti, minkä myötä posket kohoavat ja nenänpielen juonteet oikenevat.

p7

Nostele poskia ylöspäin hymyilemättä, kuin kani ruokaa puputtaessaan. Pyri pitämään kulmakarvat paikoillaan. Liike on pieni, mutta väsyttää poskilihakset melko nopeasti. Voit laittaa etusormet poskille vastukseksi ja hieman hahmottamaan poskien liikettä. Peili auttaa tässä liikkeessä!

Loukkaantunut kirahvi: Kaulan etuosan lihas ja leuka

p5

Nojaa päätä varovaisesti taaksepäin, silitä kaulan etuosaa sormilla alaspäin pari kertaa. Jätä sormet solisluulle ja tuo alahuuli ylähuulen päälle. Tehosta vielä kaulan venytystä painamalla kieli kitalakea vasten.

Pidä asento 20 sekunnin ajan. Tuo leuka varovaisesti takaisin kohti rintaa. Toista liike kahdesti.

Otsan silitys sormilla: Otsa

p6

Otsa rypistyy helposti arjessa. Ota tavaksi sivellä otsaa sormilla sileäksi, keskeltä sivuille kohti ohimoita. Älä venytä ihoa liiaksi, kevyt sively riittää rentouttamaan otsan. Joskus jo yksi sively riittää, toisinaan tarvitset useamman kierroksen.

Liike on hyvä tehdä aina, kun päätä alkaa syystä tai toisesta kiristää. Älä kuitenkaan koskettele kasvojasi likaisilla käsillä!

Innostuitko? Jos haluat oppia enemmän, tilaa Päivin ekirja, jossa on reilut 50 kasvojoogaliikettä.  Tämän kuun ajan kirjan saa 9 euron hintaan Holvi-verkkokaupasta koodilla KASVOJOOGAA. Linkki verkkokauppaan TÄÄLTÄ

Sini

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *