Pakkauksella ja mainoksella on väliä

Käväisin taannoin kauneusalan yrityksessä tutustumassa uutuuksiin. Vessareissulla silmiini osui kiinnostavia mainoksia ja vanhoja pakkauksia. Olin aivan myyty.

du10

Muistatteko tämän tuoksun? Itämainen, vuonna 1962 lanseerattu Jean Desprez Bal à Versailles oli silkkaa luksusta. Sitä sipaistiin varovasti korvan taakse. Muistan kuinka pienenä tyttönä hypistelin salaa äitini pienen pientä parfyymipulloa.

Vaikka kosmetiikkamainontaan ja -pakkauksiin käytetään paljon rahaa, harva jää elämään vuosiksi tai vuosikymmeniksi. Kun näin kuvien taulut ja pakkaukset suomalaisen perheyhtiö Duroy Oy:n toimistolla, olin aivan myyty. Seurasi pitkä nostalginen keskustelu Tiuku ja Otto Räsäsen, entisen ja nykyisen pomon kanssa.

du6

Yrityksen juuret juontavat pari sukupolvea taaksepäin. Aiemmin yrityksen nimi oli Oy Osk. Durchman Ab, ja se valmisti itse sekä toi maahan kosmetiikkaa.

du2

Nykyisin Duroy Oy on keskittynyt meikkivälineiden maahantuontiin ja myyntiin. Muistan, että mallivuosinani olin tekemisissä Tiukun vanhempien kanssa, sillä yritys sponsoroi näytösten ja kuvausten meikkejä.

du7

Du1

Aika hurja on tuo hiustuotteen nimi, eikö vain. Mainokset piirrettiin, myöhemmin valokuvattiin.

Nykyisin tuotelanseerausta tai myyntiä ei tehdä ilman mainosfilmejä, kuvia ja oikeita malleja. Myös pakkaus on tärkeä. Mitä enemmän huomiota halutaan, sen erikoisempia pakkaukset ovat.

Viime viikolla tutustuin näihin upeisiin hajuvesiin. Pullot ovat todellakin erikoisia, mutta niin mielenkiintoisia, että tuoksut voisi ostaa vain pullojen vuoksi. Ovatkohan ne sellaisia, joita kaiholla muistellaan 50 vuoden kuluttua?

Sini

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *