Piikikäs ihastus

Miten ihmeessä voi pieni, pehmeähkö piikkipallo saada aikaan niin paljon hyvää?

Ihmettelen sitä vieläkin. Onhan pallo lymyillyt nurkissani jo vuosia, mutta melko harvoin olen muistanut sitä käyttää.

Sain uuden inspiksen pallon käyttöön jumpassa. Ohjaaja Pia Kurkela aloittaa Method Putkisto Helsinki -studion laitepilatestunnit piikkipallon pyörittelyllä.  Ensimmäisellä kerralla lihaksiani sattui aika lailla. Onneksi en luovuttanut. Seuraava kerta oli jo helpompi.

Teen nyt samoja pyörittelyjä joka aamu kotona. Suosittelen vahvasti herättelemään kehoa, vauhdittamaan lihasten verenkiertoa ja rentouttamaan kipeytyneitä lihaksia pallolla. Halpaa, nopeaa ja yksinkertaista.

Näin se menee:

pallo2pallo1

 

Laita pallo lattialle jalkapohjan alle. Rullaile päkiä, jalankaari, kantapää. Istahda lattialle ja rullaa jalan ulkosyrjää, sisäsyrjää jne. Anna omien tuntemusten ohjata, mitkä paikat kaipaavat pientä möyhennystä.

Liikuttele palloa kevyesti edes takaisin dekolteella solisluun paikkeilla.  Etene siitä rintojen alle, kylkiin, alas lantiolle jne.

Asetu selinmakuulle lattialle ja laita pari palloa vierekkäin ja rullaa selällään pitkiä selkälihaksia. Voit tehdä saman myös selkä seinää vasten seisten. Pyörittele palloa myös lantion seudulla.

 

pallo3

 

Pidän yhtä palloa työpöytäni alla. Kun työskentelen seisten, saatan pyöritellä palloa jalkapohjan alla muutaman kerran päivässä. Jalkani eivät ole enää ollenkaan niin väsyneet tai turvoksissa, kuin ne olivat ennen pallon käyttöä.

Palloja myydään urheilutarvikkeita myyvissä kaupoissa ja saleilla. Hinnat vaihtelevat muutamasta eurosta reiluun kymppiin valmistajan ja pallon koon mukaan.

Hyviä rullailuja

Sini

 

Kommentit
    • 1.1

      sanoo

      Hei Ann, meitä piikkipallouskollisia on varmaan aika monta. Minullakin on piikkipallot kotona ja työhuoneella. Kesken työpäivänkin on kiva elvyttää kroppaansa piikkipallohieronnalla.
      -Kaisa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *