Piipahdin Tukholmassa haistelemassa kauneustrendejä

Olisipa meilläkin kotimaassa tällainen kauneustapahtuma, jonka ruotsalainen Daisy Beauty -kauneuslehti järjesti viime viikonloppuna Tukholmassa. Ajankohtaista tietoa napakasti paketoituna ja kauniisti esiteltynä. Ensimmäisenä päivänä oli seminaari, toisena näyttely, jossa pääsi tutustumaan tuotteisiin ja keskustelemaan niistä asiantuntijoiden kanssa. Tilaisuuteen kutsutut olivat Ruotsin kauneusvaikuttajia eli toimittajia, bloggareita, vloggaajia ja tubettajia. Minä olin siellä ainoana suomalaisena kauneusvaikuttajana. Tässä ensimmäisessä postauksessa tiivistettynä trendit, jotka nousivat kärkeen.

DB2

Vasemmalla tilaisuuden äiti eli Daisy Beauty -lehden päätoimittaja Kicki Norman ja seminaarissa ekologisen ja perinteisen kosmetiikan eroja esitellyt toimitusjohtaja Iréne von Arronet Annemarie Börlind -merkiltä.

1. Luonnonkosmetiikan suosio kasvaa, mutta lisäksi tuotteiden pitäisi olla vegaaneja ja mieluusti gluteenittomiakin. Sen sijaan sillä ei tuntunut olevan merkitystä, onko luonnonkosmetiikalla sertifikaattia. Asiaa perusteltiin sillä, että monen merkin markkina-alue on niin laaja, etteivät sertifikaatit oikein toimi eri puolilla maailmaa. Trendi on niin vahva, että tunsin jo hieman syyllisyyttä, kun en ihan hurmoksessa jaksa ylistää luonnonkosmetiikkaa. Siinäkin on nimittäin todella isoja laatueroja. Osa yrityksistä ottaakin jo pesäeroa brändäämällä tuotteensa esimerkiksi ecoluksukseksi.

Björk&Berries-sarjan luoja ???? pitelee käsissään luonnonllista "botuliinia" sisältäviä tuotteita, jotka ovat Michelle Obaman suosikkeja!

Björk&Berries-sarjan luoja ja toimitusjohtaja Hanna Lundgrén pitelee käsissään luonnollista ”botuliinia” sisältäviä tuotteita, jotka ovat muun muassa Michelle Obaman suosikkeja!

2. Artesaanituotteet eli käsintehdyt, pienelle kohderyhmälle valmistetut tuotteet, joiden ei ole tarkoitustakaan levitä laajasti.

3. Ihon suojaaminen ympäristön saasteilta ja nyt myös sähköisten laitteiden siniseltä valolta, joka rasittaa ja vanhentaa ihoa.

Ihoöljyn raaka-aine blokkaa sinisen valon.

Annemarie Björlindin ihoöljyn raaka-aine blokkaa sinisen valon.

4. Aikuisten naisten nouseminen entistä tärkeämmäksi kohderyhmäksi. Minua ilahduttivat erityisesti 40+-vuotiaille suunnitellut meikit! No mitä eroa niissä sitten on? Meikkien koostumukset ovat hienojakoisia ja niissä on vain maltillisesti hohdetta. Myös värisävyt on sovitettu ikääntyvän ihon hieman haalistuviin sävyihin.

Snowcristalls-meikkien takana on ruotsinsuomalainen ???

Snowcrystal-meikkien pakkaus on järkevä ja ekologisuudestaan se on napannut jo designpalkinnonkin. Rasiaan voi koota itse omat sävynsä.

5. Uudet jakelukanavat. Esimerkiksi laadukkaista hiustuotteistaan tunnettu TIGI tuo kampaamoihin kohtuuhintaisen meikkisarjan. Meillä se tulee myyntiin keväämmällä. Sain testikappaleet mukaani eli palaan laadun suhteen asiaan myöhemmin.

TIGIN meikeissä on mukavasti pigmenttia ja kohtuullinen hinta.

TIGIN meikeissä on mukavasti pigmenttia ja kohtuullinen hinta.

DB8

Messupäivän lomassa annoin myös haastattelun Ruotsin radion suomenkieliselle toimitukselle. Aiheena tietenkin aikuisen naisen ihonhoito.

Kannattiko mennä meren toiselle puolelle? Kannatti, sain niin tuhdin tieto- ja tuotepaketin mukaani, että palaan asiaan kunhan ehdin tutustua kaikkeen. Ja aina on antoisaa vaihtaa kuulumisia kollegoiden kanssa. Ammatilliset ongelma ovat samoja: tieto ei kulje tai se tulee liian myöhään. Nyt sain hieman tätä aikakuilua kiinni.

Sini

Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *