Toinen pieni lihastreeni

Pömpöttääkö vatsa loman jäljiltä? Tässä tehokas treenivinkki, jolla saat keskivartaloa timmimmäksi.
Katso ensin video ja lue sitten tarkempi ohje tästä alta. 
Aloita liikesarja selinmakuulla. Ojenna kädet joko pitkälle pään yläpuolelle maata pitkin tai pidä ne ylhäällä ojennettuna pyyhe käsien välissä. Polvet voivat olla koukussa jalkapohjat maassa tai täysin suorina maata pitkin.
Käännä hieman lantiorullaa ja paina alaselkä lankuksi kiinni maahan. Nouse hiljalleen istumaan käyttäen corelihaksiasi (saat apua myös lonkankoukistajista). Ojenna samalla kädet pyyhkeen avulla suoriksi pääsi yläpuolelle. Pidä hartiat alhaalla, lapatuki paikallaan ja käsivarret melko takana korvien kohdalla. Jalat voivat olla suorina tai polvet koukussa.
Pidä asento hetken paikallaan – selkä suorana ja kädet ylhäällä. Hengitä liikesarjan aikana rauhallisesti sisään ja ulos. Yleensä työntövaiheessa hengitys ulos, mutta älä jää pähkäilemään hengityksen kanssa, anna sen tulla luonnollisesti!
Laskeudu hitaasti painamalla ensin alaselkä pyöreäksi (lantiorulla nousee taas hieman ylös ) ja jarruta alasmenoa pyöristämällä selkää alasmennessä. Polvet voivat olla joko koukussa tai suorina, riippuen liikkuvuudestasi ja keskivartalon voimatasostasi.
Jää ns. vene-asentoon ja nosta jalkapohjat irti maasta, pidä tässä hetken aikaa, jos pystyt. Vie pyyhe polvien alta kädestä toiseen ja aseta jalkapohjat tai reidet takaisin maahan ja ojenna kädet ja selkä suorina kohti taivasta. Laskeudu jälleen rauhallisesti kohti maata selkä pyöreänä jarruttaen ja ojenna koko vartalo suoraksi lähtöasentoon (polvet voivat olla taas koukussa myös).
Aloita liikesarjan harjoittelu muutamalla toistolla – tee harjoitus rauhallisesti ja huolella. Lisää toistojen määrää corelihasten vahvistuttua.
Edellisen, liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa kehittävän vinkin näet täältä.
Sini
Ei kommentteja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *